Monday 7 April 2014

RUMUSAN MISTERI KEHILANGAN MH370?


Salam kepada semua pembaca BD,

Maaf agak lama admin tidak update blog BD. Untuk post pertama 2014, seluruh rakyat malaysia khususnya serta dunia amnya dikejutkan dengan berita misteri kehilangan MH370. Terdapat beberapa kenyataan bercanggah antara Perdana Menteri, Pemangku Menteri, orang besar DCA serta orang besar MAS.

DIMANA HILANGNYA MH370?

PERDANA MENTERI MALAYSIA



Perdana menteri Malaysia sehingga ke hari ini masih tidak mahu ditemubual oleh wartawan, kenapa?adakah takut terlepas percakapan/info yang disorokkan?atau beliau telah didiamkan oleh sesuatu kuasa ajaib? adakah jawapan PM malaysia yang mengatakan bahawa MH370 berakhir di Lautan Hindi maka semua pihak boleh berpuas hati? tidak sama sekali. Selagi tidak terjumpanya bangkai pesawat atau kotak hitam pesawat, selagi itulah kes ini tidak selesai.


PEMANGKU MENTERI PENGANGKUTAN



Bagaimana pula Dato Hishammuddin Tun Hussein boleh mengatakan bahawa PM tidak pernah mengatakan pesawat terhempas, jadi persoalannya kenapa mesti menggunakan kekuatan sepenuhnya untuk mencari?bukankah itu semua kerja sia-sia?

PENGARAH DCA



Orang paling tertekan dalam hal kehilangan MH370 ini adalah Ketua pengarah DCA, beliau seperti telah di'zip'kan mulutnya untuk berkata apa-apa. Setiap kali sidang media berlangsung, maka beliau akan menangguhkannya sehingga diberitahu. Kenapa?

CEO MAS


Ahmad Jauhari Yahya adalah CEO MAS paling malang sekali kerana beliau adalah orang yang bertanggungjawab dalam segala masalah yang berlaku dalam MAS, kerugian MAS RM1.7billion masih belum selesai, datang pula masalah terbaru iaitu kehilangan MH370. Jawapan pertamanya juga telah membuatkan rakyat tertanya-tanya adakah diMalaysia sekarang ini musim manggis?


Kemudian beliau menukar pula statement :


BATERI LITHIUM? mana satu yang betul? bagaimana CEO yang mempunyai kuasa tidak mendapat senarai lengkap dari kargo?mustahil....

Ini antara sebahagian sahaja kekusutan yang berlaku. Banyak lagi percanggahan kenyataan yang dibuat oleh semua pihak yang berkuasa yang memungkinkan pelbagai spekulasi berlaku.


Jadi disini pihak BD boleh merumuskan bahawa sebenarnya terdapat 'sesuatu' yang telah berlaku terhadap pesawat MH370. Mungkin Hilang (alam ghaib), mungkin terhempas (crash) atau mungkin disorokkan

Sebagai pemimpin yang berintegriti tinggi, kami berbangga dengan komitmen anda dalam meyakinkan dunia bagi membantu mencari dan menyelamat (SAR) pesawat MH370. Kami sebagai rakyat MALAYSIA yang cintakan kedamaian serta keamanan hanya mampu berdoa dari kejauhan

#PRAYFORMH370
#hanyapendapatbukanmemandai

No comments:

Post a Comment